Amb la neurociència no podem arreglar tots els problemes que tenim en l'educació, ja que la majoria dels problemes són socials, econòmics, polítics, caps on la neurociència no i entre. Ara bé, la neurociència sí que pot ser útil per empoderar les mestres i els docents. Així ho explica la psicòloga i doctora en neurociències Anna Carballo. Anna Carballo ha participat en l'acte inaugural del curs de Sant Feliu de Codines amb la Xerrada 'Neurociència i Educació'. Una activitat on ha pogut conversar amb professionals de l'educació, famílies i altres persones de l'entorn educatiu Codinenc sobre quina utilitat té la neurociència en l'àmbit educatiu.
Al llarg de la xerrada la psicòloga ha posat sobre la taula diferents elements i factors que intervenen i interfereixen en procediments d'aprenentatge i memòria perquè els educadors i educadores puguin tenir-los en compte a l'hora de dissenyar la pràctica educativa. Entre ells ha parlat de la curiositat.
Carballo també ha parlat les emocions i com les respostes emocionals a vegades estan condicionant els processos o les situacions d'aprenentatge.
I ha tancat la xerrada amb un concepte clau, tenir clar que l'aprenentatge és individual, fet que segon Carballo no s'està tenint en compte, en part per manca de recursos i per les ràtios actuals. La psicòloga ha explicat que per atendre aquesta diversitat la solució passaria per la personalització de l'aprenentatge, un canvi que ara per ara és difícil de poder aconseguir, pels recursos de què disposa l'educació en l'actualitat.