
L'alcalde Pol Cabutí a la presentació que Primàries Codines va fer del mig mandat / Gemma Permanyer
L'alcalde de Sant Feliu de Codines, Pol Cabutí, ha afirmat que el govern treballa per iniciar el projecte de la urbanització sencera de la zona escoles abans de tancar el mandat. Ha definit la zona escoles com un dels dos projectes urbanístics prioritaris, juntament amb la plaça, i no s'ha amagat en dir que no és "un projecte fàcil" perquè la urbanització d'aquella zona no està completada i aquells carrers no estan recepcionats. També ha afegit que l'ajuntament està fent les feines tècniques prèvies i per trobar subvencions perquè sigui més assumible. L'alcalde va començar l'entrevista destacant que el balanç d’aquest mig mandat és "molt satisfactori".
"Hem aconseguit implementar i fer visibles canvis, que és el que veníem a fer l’ajuntament. Ara mateix tenim un 7 però aquesta nota l’hem de millorar en els pròxims 2 anys".
Un element clau del seu govern, segons Cabutí, és el treball en equip, la sintonia dins de l’equip de govern incloent la regidora Anna Vilarrasa, de Junts per Codines amb qui governa en pacte. L'alcalde va opinar que "els canvis costen d’imaginar, de projectar i de convèncer però també d’acceptar i implementar. El batlle va argumentar que s’han trobat la resistència als canvis no només pel que fa a l’oposició sinó també amb la ciutadania. En conseqüència, apunta que el seu objectiu és guanyar-se la confiança de tota la població codinenca proporcionant la informació amb la màxima transparència possible.
"S’ha de millorar el poble i la manera de fer-ho és amb les inversions. Per això, és important tenir els projectes a punt i preparats per presentar-los quan surten les subvencions; s’han de saber llegir les oportunitats. S’han de tenir les idees clares, treballar-les i tenir-les a punt però sobre tot, destaca que sortir de Sant Feliu és un factor imprescindible per poder guanyar i executar els projectes".
Parlant de la zona de les escoles, Cabutí confirma que el campus E3 vol ser un espai permanentment obert per poder realitzar pràctica esportiva no federada. La idea és tenir tota la zona connectada, en una illa de vianants i pacificada amb espais pel lleure de totes les edats. A curt termini i amb el finançament ja aprovat, volen fomentar el vòlei platja a on hi ha actualment el camp d’entrenament de trial i un pumptrack sobre l’Escola Bressol, projecte que es preveu executat a finals d’aquest any.
Pel que fa al futur, l'alcalde avança que hi ha Primàries per més mandats perquè, segons diu, "hi ha molta energia al grup". També apunta que li agradaria que es recordes el seu mandat com "l’últim mandat en que l’aigua ha estat un problema a Sant Feliu".
Recupereu l’entrevista sencera aquí:
Ona Codinenca 

