
Fotografia d'arxiu
La col·laboració veïnal ha frustrat l'ocupació d'un habitatge aquest cap de setmana a Sant Feliu de Codines.
Els fets van passar dissabte quan 4 persones van accedir a un habitatge, que s'utilitza com a segona residència, situat al carrer Josep Rossell, però els veïns ho van comunicar de seguida als cossos policials.
Un cop els Mossos d'Esquadra van ser allà van detectar que, a banda de dues persones que havien entrat pel balcó utilitzant una escala, al pis hi havia una persona més perquè l'havien obert des de dins; la persona que havia entrat per la porta era una dona embarassada.
Com ens explicava el sergent Alex Garcia, de la comissaria de Mossos d'Esquadra de Caldes de Montbui:
Es va veure que dins del pis hi havia més gent, es va picar per si podien obrir, però no obria ningú; paral·lelament es va saber que era una segona residència i, per tant, el tractament que se li va donar a l'operativa policial, no va ser d'ocupació, sinó d'una violació de domicili".
En aquest cas, la col·laboració veïnal ha estat clau, ja que davant de possibles ocupacions d'habitatges els Mossos d'Esquadra recomanen avisar els cossos policials al més aviat possible.
És per això que les primeres 48 hores són clau. Els Mossos expliquen que, si es triga més a actuar, els ocupants poden arribar a constituir aquell immoble com el seu domicili i, a partir d'aquí, el desallotjament ja requereix un procediment judicial.
Les dues persones detingudes en aquest cas, tenien antecedents per delictes conra el patrimoni i ja han passat a disposició del jutjat de guàrdia.
Escolteu la notícia sencera amb declaracions d'Alex Garcia, sergent a la comissaria de Caldes de Montbui.
Ona Codinenca 

