
Cotxe de la Policia Local davant la comissaria de Sant Feliu.
La Policia Local de Sant Feliu de Codines augmentarà els controls d'alcoholèmia i drogues als conductors durant les festes de Nadal. S’acosten dies de molt moviment a la carretera i de celebracions amb amics i familiars que normalment comporten consum d’alcohol, i per això el cos policial augmentarà la vigilància a les carreteres perseguint l’objectiu del Servei Català de Trànsit d’aconseguir zero morts a les carreteres catalanes.
Només en el darrer cap de setmana, la Policia Local codinenca ha interposat quatre denúncies penals per conduir sota els efectes de l’alcohol, és a dir, que aquests conductors van donar un valor superior als 0,60 grams per litre en el control d’alcoholèmia.
Des del cos policial codinenc expliquen que els controls aleatoris a cotxes, sobretot a la nit, es fan per directrius dels Mossos d’Esquadra per assegurar la seguretat de tots els usuaris a les carreteres i intentar aconseguir zero morts a les carreteres catalanes.
Llorenç Baqués, cap de la policia local de Sant Feliu, recorda que els límits coneguts per tothom en els controls d’alcoholèmia amb sancions administratives són 0,25 per la majoria dels conductors i 0,15 per professionals de la conducció i novells. Quan se supera el 0,60, com el cas dels quatre denunciats aquest cap de setmana, s’activa un protocol molt més punitiu.
Tot i els controls, des dels cossos policials se segueix fent pedagogia perquè cada conductor sigui conscient de la seva responsabilitat. Baqués assegura que no diuen pas que la gent no surti ni s’ho passi bé, però sí que a l’hora d’agafar el cotxe no hi hagi alcohol al cos.
Escolta la notícia de l'Eix 59 amb declaracions de Llorenç Baqués, cap de la Policia Local de Sant Feliu
Ona Codinenca 

