
El perfil que ha fet públic l'organització del Tour deixa clar el seu pas per Sant Feliu
Sant Feliu de Codines serà un dels escenaris del Tour de França de l’any que ve. El 6 de juliol de 2026 el municipi acollirà el pas de la tercera etapa de la ronda francesa que anirà de Granollers a Les Angles, ja a França. S’ha confirmat aquest dijous en una presentació que l’organització de Le Tour ha fet a París.
Fa uns mesos es va fer públic que Granollers seria la seu de la sortida d’una de les etapes, però fins ara no s’havia concretat de manera oficial quin seria el recorregut oficial d’aquesta etapa amb accent vallesà. Tot i que el traçat definitiu poble per poble encara es desconeix. La documentació facilitada per l’organització sí que mostra que els millors ciclistes del món faran 196 quilòmetres en una de les etapes que es considera de muntanya i sortiran de Granollers, i passaran per Sant Feliu de Codines, on els perfils assenyalen una cota de 622 metres i un port puntuable. Després es dirigiran cap a Centelles, Vic, Ripoll, Planoles, la collada de Tosses, la Molina, Puigcerdà i Font Romeu, entre d’altres, per culminar l’etapa a Les Angles. De les 21 etapes del Tour, tres seran en territori català amb sortides a Barcelona, Tarragona i Granollers.
Aquesta serà la primera vegada que el Tour de França té la sortida a Barcelona, però és la quarta vegada que passa per la capital catalana. Sant Feliu, en canvi, debutarà com a escenari de la ronda francesa. El municipi, per la seva situació i orografia, ha acollit el pas de multitud de voltes ciclistes, però serà la primera vegada que ho fa amb el mític Tour. El Tour 2026 té 21 etapes: 7 es consideren planes, 4 de mitja muntanya, 8 de muntanya i també hi haurà una contrarellotge per equip i una individual.
Les tres etapes catalanes
- Etapa 1: 4 de juliol. Contrarellotge per equips de 19,7 quilòmetres íntegrament disputada a Barcelona.
- Etapa 2: 5 de juliol. Tarragona – Barcelona. Etapa de 178 quilòmetres.
- Etapa 3: 6 de juliol. Granollers – Les Angles. Etapa de muntanya de 196 quilòmetres que acabarà, ja, a França. Els ciclistes s’endinsaran pels Pirineus en una de les proves més exigents del Tour.
Escolta la notícia a l'Eix 59:
Ona Codinenca 
