
Els aiguats de les últimes hores a bona part de Catalunya han deixat gran quantitat d’aigua i fins i tot de calamarsa a les nostres poblacions, però no ha causat grans desperfectes.
La tempesta va anar acompanyada d’una immensa quantitat de llamps i trons, que en moments il·luminaven completament el cel. A Sant Feliu en tot l’episodi de pluges van caure 71 litres per metre quadrat, a Caldes de Montbui 66 litres, a Moià uns 32 litres i a Santa Maria d’Oló 27 litres. Tot i això, com hem comentat, la tempesta va descarregar amb força a gran part del territori. A Sant Feliu, Caldes i Bigues i Riells la calamarsa va arribar a ser de grans dimensions, sobretot a Bigues i Riells on les pedres van arribar a superar els 5 centímetres.
La incidència més destacada d'aquest episodi han estat uns arbres caiguts al Camí de les Elies, ja en terme de Caldes però a tocar de Sant Feliu, que els bombers han retirat. A Sant Quirze Safaja els bombers també van haver de retirar un arbre caigut que dificultava el pas.
Per aquest dijous, el Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un nou avís de temps violent, de perill moderat, per a la nostra zona entre les 12 del migdia i les 6 de la tarda. Els xàfecs previstos poden descarregar fins a 20 litres per metre quadrat en només mitja hora amb possibilitat d'anar acompanyats de pedra o calamarsa de manera local.
El concert dels Juliols al Xifreda amb Roger Mas, previst a dos quarts de nou del vespre als jardins de Can Xifreda, s'ha traslladat per precaució a la sala de teatre del Centre Civic la Fonteta.
Ona Codinenca 

