
La consellera i el secretari general de Territori amb els alcaldes i regidors dels municipis de la zona / Imatge de Jordi Giibert
La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha visitat el Moianès abans de fer parada a Sant Feliu. A Sant Quirze de Safaja s’ha acostat a peu de Carretera per presentar la millora de la C-59, entre Moià i Sant Feliu de Codines.
Unes obres que s’han allargat finament dos anys i que han acabat costant 8,6 milions d'euros. Tot i això, les obres no estaran acabades del tot fins aquest setembre quan es farà una última actuació: col·locar una tanca perimetral per impedir que el pas de la fauna a la carretera i conduir-la pels diferents passos que s’han instal·lat.
En aquesta mateixa compareixença, la consellera ha anunciat que aquesta tardor s’aprovarà el projecte per reformar el tram de la carretera que connecta Moià i l’accés a l’Eix Transversal al terme municipal de Santa Maria d’Oló, passant per l’Estany. Pedro Malavia, Subdirector General de Projectes i Obres Direcció General d'Infraestructures de Mobilitat Departament de Territori, explicava que serà una actuació similar a la de Moià fins a Sant Feliu.
La consellera Paneque ha recordat que tot i aprovar-se el projecte caldrà esperar a com són els pressupostos del 2026 per poder tenir un calendari de la licitació i les obres, però la voluntat del govern de la Generalitat és dur-la a terme durant l’any que ve. Tot i que no hi haurà canvis en el traçat la millora de la carretera fins a l’eix transversal suposarà una millora en un dels trams de carretera amb el ferm més deteriorat de la comarca.
Escolteu aquí la notícia amb declaracions:
Ona Codinenca 





