S'estabilitza el foc de Sentmenat i s'aixequen els confinaments del Farell i Sant Sebastià de Montmajor

Un bomber treballant a la zona de Guanta / Foto de Gemma Permanyer

08/07/2026

L'incendi de Sentmenat s'ha donat per estabilitzat aquest dimecres al vespre, així ho ha anunciat la consellera Núria Parlon en una compareixença des de la seu dels Bombers de Bellaterra. Pocs minuts abans, Protecció Civil ha enviat un Es-Alert amb l'anunci del desconfinament dels barris de Sant Sebastià de Montmajor i El Farell. El foc que va començar com un incendi agrícola el passat dilluns minuts després de les dues del migdia en un camp de conreu de Sentmenat i que es va enfilar pel Bosc de Can Fruitós convertint-se en un foc forestal ja ha afectat unes 200 hectàrees, segons dades provisionals dels Agents Rurals. 

El matí ha començat amb optimisme, ja que els bombers feien una bona valoració de com han treballat la nit. I el dia ha avançat amb aquest optimisme contingut del cos de bombers, malgrat les altes temperatures per poder tenir perimetrat el foc al llarg d'avui. A més, el fet que els altres focs que hi havia a Catalunya avancessin de manera favorable ha fet que els Bombers poguessin destinar molts efectius al foc de Sentmenat. Des de primera hora hi han treballat un total de 384 efectius que són un total de 92 dotacions terrestres, 9 aèries (entre helicòpters i hidroavions dels Bombers de la Generalitat) i a partir del migdia s’hi han sumat dos hidroavions del ministeri, els anomenats FOCA. 

A primera hora de la tarda, però, el nombre d'efectius dedicats a aquest incendi s'ha reduït per la coincidència amb tres focs més a Catalunya. El país ha viscut la tercera jornada de simultaneïtat d'incendis amb nous focs a: Gavà (Baix Llobregat), Cabrianes (Bages) i al Pla de Manlleu (Alt Camp).

Una de les amenaces que hi havia ahir sobre la taula i que va espantar especialment a la població de Sant Feliu era el fet que el foc es pogués desplaçar cap al nostre municipi. Un fet que tant ahir al vespre com aquesta nit, s’ha pogut evitar i així ho ha explicat de manera específica.  

Ahir a la tarda, però, el foc va superar la plana del Vallès i s'ha enfilat cap als altiplans de cap als altiplans de Coll-Munné - Cadafalc - els Tres Pins, on conflueixen els termes de Sentmenat, Gallifa i Sant Llorenç. El foc també ha pujat pel Barranc de Guanta, un barranc d'orografia molt complicada i molt inaccessible; al sud del Pla de les Forques i en el límit oest de la muntanya del Farell. 

L'ADF El Pinyó, la de la nostra zona, va ser qui va donar l'alerta de l'incendi i ha treballat activament fent suport als bombers per a la seva extinció.

Suspès l'Escaldàrium

Tot i la millora de la situació de l'incendi, per responsabilitat i davant l'alt risc d'incendi i la situació general que viu el país, la comissió organitzadora de l'Escaldàrium, la multitudinària festa del foc i l'aigua de Caldes de Montbui, suspèn tots els actes d'aquest cap de setmana. Així ho han anunciat a les xarxes aquest mateix vespre.

A continuació escolteu l'Eix 59 especial d'aquest dimecres:

 

 

Onada de calor i risc d'incendi

En tota aquesta situació el Servei meteorològic de Catalunya ha emès un avís de perill per les altes temperatures diürnes derivades de l'onada de calor per als pròxims dies. Avui, 8 de juliol, l’avís destaca un perill de 6 sobre 6 i, per al dijous, 9 de juliol, un perill de 4 sobre 6. Per tant, de 12 a 19 h s'activarà l'alerta per calor intensa. En clau local, Sant Feliu de Codines té un servei de transport gratuït pels refugis climàtics: són Solanes, la Biblioteca, la Sala de Plens, el Centre Cívic i el Casal Municipal de la Gent Gran.

El risc d'incendi per demà és molt alt tant a Sant Feliu com als municipis de la rodalia. Sant Feliu es troba al nivell 3 del Pla Alfa de Risc d'incendi forestal i municipis del voltant com Caldes, Gallifa o Castellterçol, al nivell 4. Per aquest motiu, les autoritats demanen extremar les precaucions.

Notícies relacionades

Bomber a la zona afectada pel foc.

Bomber a la zona afectada pel foc. Imatge de Gemma Permanyer.

08/07/2026
Última hora de l'incendi de Sentmenat des d'una de les zones afectades pel foc

Imatge del foc de Sentmenat vist des de Caldes a les 14.30 de dimarts / Foto de G. Permanyer

08/07/2026
L'incendi de Sentmenat continua actiu i es manté el confinament a El Farell i Sant Sebastià de Montmajor

El foc vist des de Can Turull, a Sentmenat / Queralt Crusellas

06/07/2026
Uns 100 efectius de bombers i diversos cossos d'emergències treballen en un foc forestal a Sentmenat