
Francesc Posas - Director IRB Barcelona / Font: IRB Barcelona
El codinenc Francesc Posas, director de l'Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona, ha estat el convidat aquest dijous 17 d’abril al programa Tal Com Raja per explicar-nos com estan vivint internament la situació actual dels EEUU i en general, per fer una valoració global de la investigació.
Posas va destacar que ser director d’un centre d’alt nivell com pot ser l’IRB és una experiència interessant i també estressant, però molt satisfactòria perquè és un centre relacionat amb la biomedicina on s’estudia l’origen de les malalties i com poder resoldre-les.
També va aclarir que els investigadors de manera natural solen moure’s molt per buscar el lloc on estan duent a terme allò que els hi interessa i que, per tant, poden desenvolupar les seves tasques. Així doncs, no preveu que hi hagi gran moviment a causa de l’arribada de Trump als EUA i que això impliqui un augment de la competència a escala local o canvis en els recursos.
"Tot i que les condicions econòmiques a Espanya no són les mateixes que els EEUU, tenim centres molt potents i reconeguts a nivell internacional que atrauen molts investigadors com pot ser l’IRB".
Segons Posas, gràcies a que l’IRB s’aborden malalties i, per tant, té una aplicació molt propera a la clínica, els dona avantatges atractius en relació amb altres centres nacionals. Tanmateix, justifica que si s’atrau talent, aquest talent aporta recursos i al final, un increment de llocs de treball i la riquesa del país. Acaba recalcant que per poder progressar es necessita més finançament destinat a la investigació perquè hi hagi més recerca, ja que aquesta recerca es trasllada al fet que les empreses puguin utilitzar-la i així incrementar el nombre d’assajos clínics i que, per tant, hi hagi més pacients que puguin beneficiar d’aquests assajos clínics.
Durant la seva trajectòria a l’IRB, ha vist molts descobriments importants, però en va destacar alguns. Si en voleu saber més, no us perdeu l’entrevista sencera:
Ona Codinenca 


