
Miquel Viñolas, de la Pastisseria Àger de Moià. Imatge de l'arxiu particular.
La pastisseria Àger de Moià ja pot dir que produeix una de les millors xocolates negres del món. Així ho ha certificat l'exigent jurat dels Academy of Chocolate Awards 2025, els premis internacionals de més alt prestigi en el sector de la xocolata, que es podrien comparar als Òscars en el món del cinema. La pastisseria de Moià s'ha endut aquest any cinc medalles, tres de bronze, una de plata, i aquesta destacada medalla d’or per una xocolata negra feta amb un 70% de cacau de Madagascar.
Miquel Viñolas, el mestre xocolater darrere el projecte, assegura que no coneix cap altra pastisseria a l'Estat amb una medalla d'or en aquests premis, explicant així la gran dificultat que comporta assolir el reconeixement de l'Academy of Chocolate.
El cacau amb què han treballat prové de la plantació d'Akesson al Madagascar, amb el qual Viñolas assegura que és difícil de treballar perquè té un petit toc àcid que pot desgraciar el gust de la xocolata si no es fa una bona feina, i esgarrar així l'experiència sensorial de qui la consumeix.
Escolta l'entrevista sencera a Miquel Viñolas a l'Eix 59:
Ona Codinenca 

